Przepisy zmieniające ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym (ustawa z 26 stycznia 2018 r. o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz niektórych innych ustaw) wchodzą w życie w dniu 15 marca 2018 r. Nowelizacja ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym zmienia formę komunikacji z sądem. Już w tym roku został wprowadzony OBOWIĄZEK SKŁADANIA SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH W FORMIE ELEKTRONICZNEJ. Żadne wnioski papierowe w tym zakresie nie będą przez sąd rejestrowy przyjmowane.
W okresie przejściowym, tj. do dnia 30 września 2018 r., roczne sprawozdania finansowe oraz dokumenty powiązane (uchwała zatwierdzająca sprawozdanie finansowe oraz dotycząca podziału zysku lub pokrycia straty, sprawozdanie audytora z badania, sprawozdanie z działalności) opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP przez co najmniej jedną osobę fizyczną, której numer PESEL jest ujawniony w Krajowym Rejestrze Sądowym, wpisaną jako członek organu uprawnionego do reprezentowania, wspólnik uprawniony do reprezentowania spółki osobowej, syndyk albo likwidator, powinny być wysyłane w formie skanu za pomocą nowego systemu teleinformatycznego udostępnionego przez Ministerstwo Sprawiedliwości.
https://ekrs.ms.gov.pl/rdf/rd/
Podmioty chcące złożyć sprawozdania finansowe i inne dokumenty do Repozytorium Dokumentów Finansowych lub chcące zgłosić informację o braku obowiązku sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego muszą założyć konto. Do autoryzacji konta potrzebny będzie podpis kwalifikowany lub podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP.